Info Terkini :

Terengganu & T-Team Bersaudara Bukan Pesaing

Kuala Terengganu : Presiden baru Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT) berkata agenda utama memartabatkan bola sepak negeri ini dengan menjadikan pasukan Terengganu dan T-Team sebagai saudara dan bukanlah pesaing.

Datuk Wan Ahmad Nizam, yang dipilih tanpa bertanding sebagai presiden berkata, kerjasama yang lebih besar di dalam dan di luar bidang yang diharapkan daripada kedua-dua pasukan .

"Persaingan antara kedua-dua perlu dihentikan kerana kita perlu tanamkan nilai persaudaraan ke dalam hubungan mereka bermula dengan kerjasama apabila memilih pemain baru untuk musim depan, " katanya semalam.

Bagaimanapun, beliau berkata kedua-dua pasukan Terengganu dan T -Team akan mempunyai jurulatih baru walaupun tiada nama telah diberikan sebagai pengganti untuk jurulatih Terengganu E. Elavarasan dan T- Team Che Ku Marzuki Che Ku Mohd Noor.

"Kami mempunyai beberapa nama jurulatih yang bakal dipertimbangkan untuk kekosongan dan kita harus dapat membuat keputusan tidak lama lagi.

"Kita tahu semua itu, sekarang kita mahu menang sekurang-kurangnya satu piala musim depan dan untuk berbuat demikian, kita perlu berhati-hati membuat pilihan" katanya.

Wan Ahmad Nizam berkata pihak pengurusan telah mengenal pasti pemain import yang sesuai untuk Terengganu dan T-Team.

"Kesemua mereka adalah dari Croatia, tetapi kita tidak mahu memberitahu nama mereka lagi kerana mereka tidak secara rasmi bersama kita lagi, walaupun saya boleh mengatakan bahawa (Vincent ) Bikana mempunyai peluang yang baik untuk terus kekal sebagai pertahanan Terengganu untuk musim depan.


"T-Team mahu mendapatkan khidmat pertahanan Lions XII, Safuan Baharudin"

"Kita juga mengesahkan bahawa T-Team telah berjaya mengorak langkah dalam rundingan untuk mendapatkan pertahanan Singapura ( Safuan Baharudin ) ke Kuala Terengganu musim depan, " katanya.

Beliau berkata kebanyakan pemain-pemain utama Terengganu seperti Manaf Mamat, Ashaari Shamsuddin, Sharmiza Yusof , Zubir Azmi, Ismail Faruqi Ashari, Nordin Alias ​​dan Hasmizan Kamaruddin, telah bersetuju untuk kekal bersama pasukan.

"Ia adalah cerita yang berbeza dengan T -Team kerana mereka masih dalam menyusun skuad mereka tetapi saya percaya mereka akan dapat berbuat demikian tidak lama lagi.

"Perkara utama ialah kita berada di landasan yang betul untuk dalam persediaan untuk musim baru dan matlamat kita untuk menjadi lebih baik daripada tahun ini. '


"PBSNT tidak melanjutkan kontrak E.Elavarasan"

Elavarasan berkata, beliau sudah menjangka keputusan pengurusan baru untuk menggantikan beliau sebagai jurulatih.

"Pengurus pasukan ( Marzuki Sulong ) telah memberitahu saya bahawa perkhidmatan saya tidak lagi diperlukan musim depan sejurus selepas kita seri dengan Negeri Sembilan dalam kumpulan perlawanan Piala Malaysia yang terakhir di Paroi .

"Saya tidak pernah menyesal kerana ia telah menjadi keistimewaan dapat bekerjasama dengan pemain berbakat seperti dalam skuad tetapi saya berharap jurulatih baru akan diberi masa yang mencukupi untuk melakukan kerja yang betul dengan pasukan, " katanya. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.