Info Terkini :

Buru Gelaran Kali Keempat Menentang Terengganu

Alor Setar: Juara bertahan, SMK Tunku Anum dari Kedah, yakin mereka bakal dimahkotakan kejuaraan Liga Kementerian Pelajaran Bawah 17 Tahun kali keempat apabila menentang SMK Bukit Nenas dari Terengganu pada final di Alor Star, Sabtu ini.

“Kami yakin; kami perlu bersikap begitu kerana kami bakal bermain di laman sendiri. Namun ia bukanlah mudah apabila menentang pasukan dari Terengganu,” kata jurulatihnya, Mohd Rizal Johan.
“Pasukan lawan mempunyai kekuatan fizikal, jadi kami perlu lebih berhati-hati. Saya percaya kelebihan berpihak kepada mereka tetapi kami telah bersedia dan dalam beberapa hari ini, kami akan menumpukan perhatian untuk menaikkan semangat pasukan.”

Tunku Anum yang juga juara 2010-2012 menempah tempat ke final selepas menewaskan SMK Syed Hassan dari Perlis dengan agregat 2-0.

SMK Bukit Nenas pula sekadar menang tipis 1-0 di tempat lawan dalam separuh akhir pertama dan seri 2-2 dalam perlawanan timbal balik.

“Ia adalah perjalanan yang panjang dan mencabar untuk kami, oleh itu saya memberitahu pemain supaya menganggap perlawanan final nanti sama seperti perlawanan lain. Kami tidak akan bermain dalam tekanan kerana di tempat lawan, jadi kami akan memanfaatkan segala peluang yang ada untuk menyukarkan lawan.”

INFO: Final Sabtu 
SMK Tunku Anum (Kedah) mln SMK Bukit Nenas (Terengganu)
4 ptg di Std Darulaman - Sumber

Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.