Info Terkini :

Makinwa, Estupinan Peledak Baru Skuad Penyu?

Kuala Terengganu: Bekas penyerang kelab Itali, Lazio, Stephen Makinwa antara pemain baru yang akan menyarung jersi Terengganu pada jendela perpindahan Liga Malaysia (Liga-M) yang sedang dibuka sekarang.

Difahamkan, penyerang kelahiran Nigeria itu tiba di negeri ini, kelmarin dan bakal beraksi menentang Kelantan dalam aksi Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Sabtu ini (esok).

Ganti Marcio Souza, Mamadou 


Pemain berusia 30 tahun itu tidak akan diuji, sebaliknya terus menandatangani kontrak bagi menggantikan penyerang import, Marcio Souza dan Mamadou Hardy Barry yang gagal membantu skuad itu pada awal musim ini.

Buat masa ini, hanya Makinwa tiba di Kuala Terengganu untuk menandatangani kontrak dan jika pendaftarannya diluluskan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), pemain itu akan beraksi menentang Kelantan, Sabtu ini.

Pihak pengurusan Terengganu percaya yang pemilihan Makinwa satu keputusan tepat bagi menggantikan penyerang import sedia ada.

Kelab terakhir yang diwakili Makinwa sebelum datang ke Terengganu ialah Beijing Baxy, sebuah kelab di Liga China. Selain itu, Makinwa juga pernah menyarung jersi skuad kebangsaan Nigeria pada tahun 2004 hingga 2008. Selain mewakili Lazio pada tahun 2006 hingga 2012, Makinwa pernah menyertai Reggiana (2000-2001); Genoa (2203-2005); Atalanta (2005) dan Palermo (2005-2006).

Sementara itu, Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Arpin draman ketika dihubungi semalam mengesahkan kehadiran penyerang import itu (Makinwa), tetapi enggan mengulas lanjut.

Selain Makinwa, katanya seorang lagi pemain kelahiran Colombia, Javier Estupinan dijangka tiba di Terengganu awal bulan depan.



"Pemain ini (Estupinan) juga beraksi di posisi penyerang. Itu saja yang dapat saya berikan dan pengurusan tertinggi akan bermesyuarat untuk menyelesaikan pengambilan dua pemain import ini," katanya. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.