Info Terkini :

Insiden Terowong Selesai Minggu Ini

BAGAIKAN ‘menunggu bulan jatuh ke riba’.

Itu perumpamaan paling tepat bagi menggambarkan insiden kekecohan yang tercetus di dalam terowong Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, Johor Bahru pada 1 Februari lalu.

Biarpun sudah lebih sebulan insiden itu terjadi, masih belum ada sebarang tanda-tanda siasatan akan diselesaikan dalam masa terdekat, sekali gus membongkar apa cerita sebenar di sebalik insiden berkenaan.

Namun, Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd. Amin memberikan jaminan bahawa segala-galanya bakal diselesaikan dalam minggu ini.

“Semuanya akan selesai dalam minggu ini, jadi harap bersabar.

“Saya tidak boleh ulas lanjut mengenai perkara itu, kami akan membuat sidang akhbar sebaik siasatan selesai sepenuhnya,” kata Hamidin

Insiden kekecohan itu berlaku di dalam terowong menuju ke bilik persalinan pemain pada waktu rehat separuh masa pertama kempen pusingan kedua Piala FA antara Johor Darul Takzim (Johor DT) dan T-Team.

Ekoran insiden tersebut, T-Team bertindak menarik diri dan enggan meneruskan aksi separuh masa kedua selepas pemain import dan jurulatih kecergasan, Elvado Rodrigues dan Stefano Impagliazzo mendakwa mereka dikasari ketika menuju ke bilik persalinan stadium berkenaan.

Biarpun T-Team mengemukakan laporan rasmi berhubung insiden tersebut, FAM memberikan kemenangan percuma 3-0 kepada Johor DT selepas FAM mendapati alasan keselamatan yang diberikan oleh The Titans tidak kukuh.

Dalam pada itu, Hamidin enggan mengulas lanjut sama ada FAM akan mengeluarkan surat pertuduhan kepada mana-mana pihak berhubung insiden tersebut.

Pada masa sama, beliau mempertahankan kredibiliti FAM biarpun dikecam ramai pihak apabila dilihat mengambil masa yang agak lama bagi menyiasat insiden berkenaan.

“Ia bukan kes yang kecil, sebab itu semua perkara berbangkit harus diteliti dengan terperinci.

“Jadi sila tunggu... minggu ini segala-galanya akan selesai.

“(Ada kes atau tidak), itu kita akan umumkan kemudian dalam sidang akhbar itu nanti,” jelas beliau. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.