Info Terkini :

Terengganu & T-Team Pilih Negara Jiran Medan Uji Pasukan

Kuala Terengganu: Skuad adik-abang, Terengganu dan T-Team memilih kelab dari negara jiran, Indonesia dan Thailand sebagai persiapan menguji kekuatan pasukan sebelum menghadapi Liga M musim depan.

Skuad Penyu bimbingan Abdul Rahman Ibrahim akan mengadakan empat siri perlawanan pra musim di Indonesia menentang kelab Madura esok diikuti Arema Malang (26 Disember), Persik Kendiri (28 Disember) dan Gersik (30 Disember).

Sebaik pulang dari Indonesia, Terengganu dijangka bakal menguji skuad Harimau Muda A pada 6 Januari di Kuala Terengganu dan juara Piala Malaysia musim ini, Pahang pada 11 Januari di Stadium Darulmakmur, Kuantan.

Skuad kendalian Azraai Khor Abdullah yang diperkuatkan empat pemain import, Fabio Flor dari Brazil, Nelsom Sam Martin (Chile), Patrick Wanggai (Indonesia) dan Evaldo Goncalvel (Brazil) akan menguji kelab Liga Perdana Thailand, Chomburi FC hari ini dan Songkhla United FC Jumaat ini.

Ketua Pegawai Eksekutif T-Team Ab Rasid Jusoh berkata, pihaknya berharap kunjungan ke negara Gajah Putih itu dapat membantu meningkatkan permainan anak buah Azraai yang kini sedang tercari-cari rentak.

Beliau yang juga pengurus pasukan musim 2014 berkata, perlawanan itu juga untuk mencari keserasian antara pemain import dan tempatan selain mengasah jentera serangan.

“Saya lihat pasukan ini sudah mantap, tetapi jentera serangan masih lagi tumpul terutama Wanggai yang tercari-cari rentak permainan dengan rakan gandingannya.

“Saya yakin, dua perlawanan di Thailand nanti Wanggai akan menemui rentaknya sebagai penggempur utama pasukan,” katanya yang bertolak bersama pasukan itu ke Thailand, semalam.

Ab Rasid berkata, selain bertemu dua kelab Thailand itu, T-Team juga akan menguji Kedah dan Perlis sebaik pulang dari negara itu. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.