Info Terkini :

Isu Keselamatan Di Thailand Tak Gugat T-Team

"Aksi persahabatan semalam antara Songkhla United dan T-Team FC berkesudahan seri 1-1, gol T-Team dijaringkan oleh Evaldo Goncalves"

Tetap semangat aksi di Songkhla: Ab Rasid

Kuala Terengganu: Skuad T-Team tetap meneruskan perlawanan pra-musim di Selatan Thailand walaupun berlaku letupan bom yang menyebabkan 24 cedera di tiga lokasi berasingan di Songkhla kira-kira 40 kilometer (km) dari tempat penginapan mereka. 

Rombongan yang diketuai Ketua Pegawai Eksekutifnya, Ab Rasid Jusoh bertolak ke negara itu kelmarin dan bakal mengadakan dua siri perlawanan menentang kelab Liga Perdana Thailand, Chomburi FC dan Songkhla United FC. 

Rasid berkata, biarpun insiden itu berlaku dalam Wilayah Songkhla, lokasi penginapan skuad kendalian Azraai Khor Abdullah berada sejauh 40 km dari tempat serangan bom. 

“Kami memang terkejut dengan kejadian itu dan berharap insiden terbabit tidak melemahkan moral pemain mengharungi perlawanan persahabatan nanti. Penyokong khususnya keluarga juga diminta mendoakan keselamatan kami di sini. 


Penginapan selamat 

“Apa yang boleh saya katakan tempat penginapan kami selamat dan kami akan mengambil langkah keselamatan sepanjang berada di negara ini,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam. 
Semalam, BH melaporkan seramai 24 cedera dalam letupan bom di tiga lokasi berasingan di Selatan Thailand yang bersempadan dengan Kedah dan Perlis. 

Kebanyakan mangsa terkena serpihan dalam letupan yang menggegarkan lokasi tumpuan pelancong di pekan Dannok, sempadan Bukit Kayu Hitam, Kedah kira-kira jam 12.45 tengah hari waktu tempatan (1.45 petang waktu Malaysia). 

Dalam kejadian itu, bom buatan sendiri dikatakan diletakkan dalam sebuah kenderaan pacuan empat roda dan meletup berhampiran Hotel Oliver, di Tanrattanakorn Road. 

Sebelum itu, sebutir bom diletupkan pada motosikal yang mensasarkan Balai Polis Padang Besar di kawasan Thailand, kira-kira jam 11.30 pagi waktu tempatan (12.30 tengah hari waktu Malaysia), disusuli letupan di perkarangan Balai Polis Sadao, sejam kemudian. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.