Info Terkini :

Malaysia Kalah Kepada Jepun Kelayakan Bawah-19 AFC

KUALA LUMPUR: Pasukan kebangsaan Bawah 19 (pasukan Harimau Muda C) mengalami kekalahan kedua berturut-turut selepas ditewaskan Jepun 1-5 dalam perlawanan pusingan kelayakan Bawah-19 Kumpulan I Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) di Jiaxing Sports Centre Stadium di Zhejiang, China, Khamis.

Kemenangan kedua yang dilakar anak didik Suzuki Masakazu itu menyaksikan mereka semakin menghampiri tempat ke final selepas membelasah Macau 6-0 dalam perlawanan pembukaan pada Selasa di Pinghu Sports Centre Stadium, Jiaxing, AFC dipetik sebagai berkata dalam laman web mereka, www.the-afc.com.

Pasukan Harimau Muda C di bawah bimbingan Aminuddin Hussin sebaliknya kalah 1-3 kepada China dalam perlawanan pembukaan pada hari sama. Dalam perlawanan Khamis, pasukan Asia Timur itu memperoleh gol pembukaan menerusi Ochi Yamato pada minit ketiga sebelum menambah satu lagi gol menerusi sepakan penalti Kaneko Shota pada minit ke-24.

Penyerang Muhammad Arif Mohamed Anwar mengurangkan defisit bagi pasukan muda negara menerusi sepakan penalti pada minit ke-38. Jepun bagaimanapun terus mendahului selepas menambah tiga lagi gol pada separuh kedua menerusi pemain gantian Miyaichi Tsuyoshi (min 77) dan Minamino Takumi (min 79) sebelum ketua pasukan, Miura Genta melengkapkan kemenangan selesa dengan menyumbang gol kelima pada minit ke-86.

Malaysia akan beraksi dalam perlawanan terakhir kumpulan mereka menentang Macau pada Sabtu manakala Jepun akan berdepan pasukan tuan rumah bagi menentukan pemenang Kumpulan I. Berdasarkan format pusingan kelayakan, pemenang sembilan kumpulan daripada A hingga I dan enam pasukan di tempat kedua terbaik secara automatik layak ke final di Myanmar, tahun depan. Myanmar telahpun layak selaku negara tuan rumah. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.