Info Terkini :

22 Pemain Harimau Muda Pergi, 4 Kena Tinggal

Petaling Jaya: Daripada senarai 26 pemain dikeluarkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) kelmarin, hanya 22 pemain akan dibawa untuk mempamerkan kemampuan sebenar pada Kejohanan Piala BIDC di Kemboja dari 2 hingga 10 November ini.

Empat pemain – Zubir Azmi (Terengganu), S Sivanesan (Negeri Sembilan), Safwan Hashim (ATM) dan Amer Saidin (Harimau Muda A) – terpaksa ditinggalkan kerana masih cedera.

Dua pemain Harimau Muda A yang kini bersama pasukan kebangsaan, Fadhli Shas dan Syahrul Azwari Ibrahim juga tidak dibawa ke kejohanan berkenaan.

Pengendali skuad B-23 negara, Datuk Ong Kim Swee yang mengesahkannya semalam, berkata beliau hanya membawa 22 pemain termasuk Nazirul Naim Che Hashim yang tiba dari Jepun esok (hari ini) ke kejohanan itu.

Jadual Perlawanan Kejohanan Piala BIDC

Gambar : FAM

Medan terbaik 

“Ini juga adalah medan terbaik untuk Izzaq Faris Ramlan dan Ashri Chuchu (Sarawak) memburu tempat dalam skuad utama ke Sukan SEA nanti. Walaupun lama tidak beraksi bersama pasukan, saya yakin mereka masih mampu bersaing dengan pemain sedia ada.

“Tiada sasaran ditetapkan tetapi secara peribadi saya rasa kita seharusnya mampu mara sekurang-kurangnya hingga ke separuh akhir,” katanya yang akan bertolak ke Kemboja, esok.
Malaysia diletakkan dalam Kumpulan B bersama tuan rumah, Kemboja dan Laos, manakala Kumpulan A dibarisi Thailand, Vietnam dan Myanmar.

Beliau berkata, kejohanan membabitkan enam negara Asia Tenggara adalah medan terbaik menguji pasukan lawan sebelum misi mempertahankan emas Sukan SEA di Myanmar, Disember ini.  - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.