Info Terkini :

Paulo Rangel Mengganas Cipta Hatrik Aksi Pra-Musim

PERSIAPAN skuad Terengganu menghadapi Liga Malaysia 2015 berjalan lancar apabila membenam Lions X11 3-1 pada aksi pra musim di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah kelmarin.

Pada pertemuan itu, hatrik menerusi Paulo Rangel sudah cukup menggembirakan peminat setia Peteh yang sebelum ini gelisah dengan ketumpulan jentera di barisan serangan pasukan.

Kehadiran Rangel bersama seorang lagi penyerang import kelahiran Lubnan, Hassan Chaito juga tidak mengecewakan dengan banyak gerakan berbahaya dicipta sepanjang permainan.

Pengendalinya, Abdul Rahman Ibrahim, kelihatan puas dan tersenyum melihat gandingan pemain berkenaan dan percaya Terengganu bakal muncul pasukan pencabar yang perlu diberi perhatian musim ini.

"Saya puas hati dan ada banyak perubahan di bahagian serangan menerusi kombinasi Rangel dan Chaito.
"Chaito seorang pemain yang sangat taktikal dan mempunyai kemahiran tinggi. Dia ada keupayaan dari segi pergerakan.

"Walaupun kurang bertenaga disebabkan baru pulih daripada kecederaan, saya yakin dalam masa dua atau tiga minggu ini, dia dapat baraksi selama 90 minit,” katanya.

Sementara itu, dia juga memuji barisan tempatan, Mohd Ashaari Shamsuddin dan Ismail Faruqi Asha’ari yang acap kali mencemaskan gawang lawan menerusi percubaan berbahaya mereka.

Katanya lagi, tempo perlawanan Terengganu harus digandakan dan membayangkan akan melakukan sedikit rombakan kecil dalam pasukan menjelang perlawanan pembuka tirai Liga Super menentang Selangor di laman sendiri 7 Februari depan. - SINAR HARIAN
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.