Info Terkini :

PBSNT & KAFA Bersama Bantu Mangsa Banjir

HULU TERENGGANU – Bagi memban­tu mangsa-mangsa yang terjejas teruk akibat banjir di negeri ini dan Kelantan, Persatuan Bola Sepak Ne­geri Terengganu (PBSNT) dan Per­satuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) bersepakat mengadakan perlawanan amal antara Terengganu menentang Kelantan, bulan depan.

Timbalan Presiden PBSNT, Marzuki Sulong berkata, perlawanan yang dijadual berlangsung di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini pada 13 Januari merupakan sebahagian daripada pendekatan badan sukan itu untuk bersama-sama meringankan bebanan mangsa.

“Kita prihatin dengan nasib mangsa-mangsa banjir terutama di Kelantan dan Terengganu, jadi kita sepakat untuk mengadakan perlawanan amal bagi mengumpul dana.

“Kutipan dari perlawanan amal ini akan dibahagi dua (Terengganu dan Kelantan) sebelum disalurkan untuk membantu mangsa banjir di dua negeri ini,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan bantuan kepada mangsa banjir di Kampung Bukit Gemuroh di sini, semalam.
Dalam majlis itu, pengurusan skuad Penyu turut menyalurkan sumbangan berupa barangan keperluan serta wang tunai kepada 50 mangsa banjir kawasan berkenaan.

Menurut Marzuki, perlawanan itu nanti dijangka menarik tumpuan penonton berdasarkan kedua-dua pasukan bersedia menurunkan kesebelasan pemain utama masing-masing.

Beliau menjelaskan, bagi menyaksikan perlawanan itu, pihaknya akan mengenakan tiket berharga RM15 untuk tempat terbuka dan RM20 bagi yang berbumbung.

“Pada perlawanan amal itu nanti, kita juga akan sediakan tabung bencana banjir dan usaha ini diharapkan mendapat sokongan para penyokong kedua-dua pasukan,” ujarnya. - UTUSAN
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.