Info Terkini :

T-Team Titans, Skuad Penyu Sama Kuat

Kuala Terengganu: Pasukan bersaudara T-Team dan Terengganu membuktikan mereka sama hebat apabila seri 1-1 dalam saingan Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, malam tadi.

Sebaik perlawanan bermula, pintu gol Terengganu terlebih dulu diuji menerusi tandukan pemain import T-Team, Jimmy Mulisa pada minit pertama namun tiang gol sebelah kiri menjadi penghalang untuk tuan rumah mendahului.

Berselang enam minit kemudian Terengganu yang menewaskan pasukan 'adik' itu 2-0 pada pusingan pertama memperoleh peluang terbaik untuk mendahului menerusi rembatan deras dari luar kotak penalti yang ditepis keluar penjaga gol Wan Azraei Wan Teh sekali gus menghampakan penyokong pelawat.

Usaha berterusan pasukan Terengganu untuk menghasilkan jaringan pembukaan menerusi Mohd Ashari Samsudin dan Javier Estupinan terus menemui kegagalan walaupun mempunyai beberapa peluang menarik pada minit ke-20 dan 31.

Pada minit ke-35, Terengganu memperoleh sepakan percuma yang berjaya disudahkan Zairo Anuar Zailani sekali gus meletakkan pasukan itu di depan sehingga berakhir babak pertama.

Bersambung babak kedua, Terengganu terus memperhebatkan serangan untuk menambah jaringan, namun dua peluang yang dimiliki kapten Mohd Norfarhan Muhamad pada minit ke-45 dan 48 gagal menemui sasaran.

Tersentak dengan asakan bertali arus pelawat, pemain T-Team menyusun gerakan berkualiti dan akhirnya sepakan percuma cantik Leandro Dos Santos ditanduk cantik Mulisa untuk gol penyamaan pada minit ke-75.

Pasukan Terengganu yang tidak berputus asa mencari gol kemenangan memasukkan dua pemain tengah Mario Karlovic dan Mohd Fakrurazi Musa, bagaimanapun kemasukan pemain itu masih gagal memperoleh jaringan buat Terengganu. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.