Info Terkini :

Izzaq Faris Tekad Bantu Pasukan Kelahiran

Kuala Terengganu: Beraksi hambar di Sukan SEA Myanmar baru-baru ini sedikitpun tidak melemahkan semangat bekas penyerang Harimau Muda A, Izzaq Faris Ramlan untuk merebut tempat kesebelasan utama bersama pasukan Terengganu.

Malah, pemain berusia 24 tahun itu berazam musim pertama bersama pasukan negeri kelahirannya akan membawa tuah dalam mengharungi Liga Malaysia (Liga M) yang bakal membuka tirai 18 Januari ini.

Izzaq Faris berkata, dia sebenarnya sudah lama menyimpan hasrat mahu pulang bermain bersama Terengganu dalam Liga M, namun sebelum ini masih terikat dengan skuad kendalian Datuk Ong Kim Swee.

“Selepas saya dilepaskan dari skuad Harimau Muda, saya tidak memikirkan soal tawaran lain selain membuat keputusan muktamad untuk pulang bermain bersama Terengganu.

“Saya rasa keputusan yang terbaik dalam meneruskan karier dalam bola sepak dan matlamat saya adalah mahu membantu pasukan kelahiran berjaya dalam Liga M musim ini,” katanya yang menolak beberapa tawaran lumayan termasuk pasukan Liga Perdana, Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Penyerang berasal dari Kampung Pulau Tempurung, Kemaman berkata, dia berharap musim 2014 akan membawa tuah kepadanya selepas beraksi hambar bersama Harimau Muda A yang mula disertai sejak 2008.

Anak kedua daripada lima beradik yang pernah bermain untuk T-Team pada 2007 hingga 2008 itu berkata, sebelum ini dia terpaksa berehat panjang selama tujuh bulan akibat kecederaan anterior cruciate ligament (ACL) lutut kiri.

“Bagaimanapun, kecederaan itu tidak sesekali melunturkan semangat saya untuk bangkit sekali gus berjaya menempatkan diri semula dalam skuad Harimau Muda A Mei tahun lalu.

“Saya tidak mahu menjadikan kecederaan sebagai alasan beraksi hambar di atas padang sebaliknya akan berusaha memberikan aksi terbaik bagi menambat hati jurulatih Abdul Rahman Ibrahim,” katanya.

Izzaq Faris berkata, dia akan mula menjalani latihan pertama bersama skuad Penyu, esok selepas tidak berkesempatan kerana menyertai Sukan SEA.

“Biarpun tidak pernah menjalani latihan bersama pasukan Terengganu, saya bertekad merebut tempat kesebelasan utama menjelang sepak mula Liga Super yang bakal membuka tirainya 18 Januari ini.

“Saya sedar bukan mudah untuk merebut tempat dengan penyerang import dan pemain tempatan yang lebih berpengalaman, tetapi saya akan buktikan sekiranya diberikan peluang oleh jurulatih,” katanya.- Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.