Info Terkini :

T-Team Pilih Penyerang Import Dari Brazil

KUALA TERENGGANU: Pasukan T-Team telah memilih pemain kelahiran Brazil, Evaldo Goncalves, untuk mengisi slot pemain import dalam usaha memantapkan jentera serangan pasukan itu pada saingan Liga Super musim depan.

Jurulatih Mohd Azraai Khor Abdullah berkata pemain berusia 32 tahun itu telah memenuhi kriteria yang diperlukan oleh beliau semasa ujian pemilihan yang turut disertai oleh penyerang kebangsaan Angola, Andre Buengo.

"Tetapi kita pilih Evaldo (Goncalves) kerana dia memiliki ciri-ciri yang kita harapkan," katanya kepada Bernama di sini Isnin.

Goncalves telah menyertai pasukan Hoang Anh Gia Lai dalam Liga Vietnam selama lima musim sejak 2009.

Mohd Azraai berkata penyerang itu dilihat mempunyai persamaan serta keserasian dengan pemain T-Team berdasarkan ujian sebelum ini.

Menurutnya Goncalves akan digandingkan dengan penyerang import Indonesia, Patrich Steve Wanggai, yang merupakan penjaring terbanyak Liga Super Indonesia 2012/2013.

Pasukan berstatus kelab itu turut mengikat dua lagi pemain import iaitu pemain pertahanan Fabio Flor de Azevedo dari Brazil dan pemain tengah Nelson San Martin dari Chile.

"Sekarang ini kita dalam proses mendaftar pemain dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang mula dibuka mulai esok," katanya.

Dalam masa yang sama, beliau berkata T-Team kini mengadakan perlawanan persahabatan dengan beberapa pasukan di Lembah Klang, termasuk pasukan PKNS Selangor dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sebagai sesi pemanas badan. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.