Info Terkini :

T-Team Bina Kekuatan Jentera Serangan

Kuala Terengganu: T-Team serius mempertajamkan jentera serangan apabila mendapatkan beberapa penyerang tempatan dan import berkualiti menghadapi Liga M musim depan.

Berikutan itu, pasukan Pantai Timur itu mengikat bekas penyerang PKNS Selangor, Nizab Ayub dan bekas penyerang Kedah, Azlan Ismail selain penyerang import kelahiran Indonesia, Patrick Wanggai untuk kouta import Asia.

Terbaru, pengurusan T-Team mendapatkan penyerang kelahiran Kelantan, Mohd Ramzul Zahini Adenan yang bermain bersama Selangor sebelum ini untuk mempertajamkan barisan depan skuad bimbingan Azraai Khor Abdullah itu.

Kehadiran penyerang berusia 25 tahun berasal dari Wakaf Bharu, Kelantan itu mengikut jejak dua lagi penyerang senegeri, Nizab dan Azlan.

Bekas penyerang Kelantan 2007 hingga 2012 itu berhijrah ke Selangor musim ini dan pernah menyarung jersi skuad bawah 23 tahun negara pada 2010 serta skuad kebangsaan tahun berikutnya.

Bagaimanapun, penyerang itu hanya menjaringkan tiga gol ketika bersama Selangor dan sering memanaskan bangku simpanan selepas bekas pengendali pasukan Irfan Bakti Abu Salim tidak banyak menggunakan khidmatnya.

Ketua Pegawai Eksekutif T-Team, Ab Rasid Jusoh berkata, pihaknya berharap kehadiran Ramzul melengkapkan posisi serangan.

Menurutnya, kepantasan larian membuatkan Azraai Khor tertarik membawanya ke Terengganu dan dia dijangkakan akan digandingkan dengan awang import.

“Pemain ini boleh diletakkan di bahagian serangan mahupun sayap. Dia tidak berdepan masalah menjana persefahaman kerana penyerang seperti Nizab dan Azlan adalah rakan sepasukan ketika bersama Kelantan,” katanya.

T-Team mengikat tiga import, Fabio Flor dari Brazil (pertahanan), Nelson Sam Martin dari Chile (tengah) dan Wanggai.

“Seorang lagi pemain import penyerang Elvado Goncalves dari Brazil baru sahaja mengikat kontrak bersama pasukan T-Team semalam” kata Ab Rasid yang juga pengurus pasukan. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.