Info Terkini :

FAM Belum Sedia Umum Pengganti Rajagobal

"JIKA sudah menemui calon sesuai, kami akan segera umumkan jurulatih baharu Harimau Malaya."

Demikian jelas Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd. Amin ketika mengulas mengenai spekulasi calon pengganti Datuk K. Rajagobal.

Hamidin berkata, FAM masih belum membuat sebarang keputusan berhubung perkara itu termasuk kemungkinan pengendali sementara, Datuk Ong Kim Swee kekal menerajui Harimau Malaya selepas ini.

Menurut beliau, pihaknya juga tidak akan menunggu sehingga kempen kelayakan Piala Asia 2015 tamat sebelum membuat keputusan mengenal pasti pengganti tetap Rajagobal.

"Seperti yang saya katakan tadi, tidak perlu tunggu aksi berdepan Yemen (aksi terakhir Kumpulan D kelayakan Piala Asia 2015) jika kami sudah menemui calon yang sesuai.

"Jadi buat masa ini, Harimau Malaya kekal dikendalikan buat sementara oleh Kim Swee," katanya semalam.

Dalam Mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif FAM pada 24 November lalu, badan induk itu memutuskan untuk tidak menyambung kontrak Rajagobal yang tamat pada 31 Disember ini.

Antara calon-calon yang disebut-sebut menduduki 'kerusi panas' itu termasuklah bekas jurulatih Jepun, Philippe Troussier; bekas jurulatih skuad utama Liverpool, Alex Miller selain legenda Jerman, Rudi Voller.

Nama-nama lain seperti bekas jurulatih Singapura, Radojko Avramovic; jurulatih Sarawak, Robert Alberts dan juga bekas pengendali Harimau Malaya, B. Sathianathan juga antara yang dilihat berpotensi menggalas tanggungjawab itu.

Hamidin juga enggan mendedahkan senarai pendek calon-calon jurulatih yang berada dalam radar FAM setakat ini.

"Masih ada banyak masa lagi... tunggulah hari lain. Sampai masa FAM akan umumkan," jelas beliau. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.