Info Terkini :

Bedah Siasat Harimau Muda

Nay Pyi Taw: Jawatankuasa Teknikal Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) seharusnya melakukan ‘post mortem’ mencari punca kegagalan Harimau Muda A layak ke final sekali gus mempertahankan pingat emas Sukan SEA Myanmar.

Setiausaha Agung FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin, berkata langkah itu perlu kerana skuad negara sudah melakukan persiapan rapi termasuk berlatih di luar negara sebelum menyertai temasya kali ini.

"Memang saya sendiri berasa kecewa kerana kita sudah membuat persiapan rapi dengan latihan di Slovakia dan menyertai beberapa kejohanan jemputan di luar negara bagi mempertahankan pingat emas dan melakar sejarah hatrik di Myanmar ini.

"Bagi saya, Indonesia pasukan biasa saja tetapi nampak pemain kita tak dapat menunjukkan keupayaan sebenar. Mungkin mereka keletihan tetapi pasukan lain pun letih juga.

“Mereka sepatutnya tidak menunggu sehingga masa tambahan atau penalti, perlu lebih menekan pasukan lawan selepas menjaringkan gol penyamaan," katanya mengulas kekalahan skuad B-23 tahun negara 4-3 menerusi penentuan sepakan penalti kepada Indonesia pada aksi separuh akhir, kelmarin.

Beliau juga kurang setuju ketiadaan lapan tonggak utama iaitu Wan Zack Haikal Wan Nor, Wan Zaharulnizam Wan Zakaria, Syahrul Azwari Ibrahim, Junior Eldstal, Nik Shahrul Azim Ab Halim, Amer Saidin, Fandi Othman dan Gary Steven Robbat menyertai Harimau Muda kali ini akibat kecederaan adalah antara punca kegagalan itu.

“Pemain tidak beraksi pada prestasi terbaik mereka seperti ketika menewaskan Vietnam 2-1 pada aksi terakhir Kumpulan A, dua hari sebelum itu,” katanya. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.