Info Terkini :

Ashaari Mahu Julang Satu Piala Musim Depan

Kuala Terengganu: Biarpun sedar kebanyakan pasukan lain berbelanja besar mendapatkan pemain 'bintang', tetapi bagi tonggak Terengganu, Ashari Samsuddin atau lebih dikenali sebagai 'Saha' juga bernafsu besar mahu menjulang sekurang-kurangnya satu piala dalam kancah Liga Malaysia musim depan.

Dia yang digelar The Silent Killer mengharapkan musim depan memberi tuah kepada Terengganu sama ada dalam Liga Super, Piala FA atau Piala Malaysia berbanding musim ini yang begitu mengecewakannya.

Ayam tambatan skuad Penyu itu berkata, hajat besar itu tidak mustahil dicapai kerana skuad Penyu yang dibimbing ketua jurulatih, Abdul Rahman Ibrahim kini begitu mantap berbanding tahun ini.

“Jika ikut, hajat memang besar kerana bagi saya musim ini adalah musim yang cukup kecewa apabila bukan saja gagal menjulang sebarang piala, malah permainan saya juga tidak konsisten.

“Saya sedar musim depan saingan lebih mencabar apabila banyak pasukan berbelanja besar untuk memantapkan pasukan masing-masing, namun saya harap itu bukan penghalang Terengganu mengucup satu piala,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Pemain yang berasal dari Kampung Rawai, Marang itu berkata, kehadiran beberapa bekas pemain antaranya penjaga gawang, Sharbinee Allawe Ramli; dua pemain PKNS Selangor, Ahmad Azlan Zainal dan Mohd Nor Hakim; dua tonggak Kelantan, Norfarhan Mohamad (penyerang) dan Zairo Anuar Zailani (tengah) dapat menguatkan lagi skuad Penyu.

Menurutnya, dia cukup yakin pasukan itu akan bertambah mantap dengan kemasukan pemain tempatan yang bertaraf 'bintang' serta awang import berkaliber.

“Saya percaya pengalaman serta percaturan yang diterapkan Abdul Rahman membentuk pasukan kali ini tidak mustahil Terengganu menjadi antara pasukan yang digeruni dalam Liga M.

“Sekiranya saya diberi peluang beraksi dalam kesebelasan utama, saya bertekad memberikan prestasi terbaik dalam setiap perlawanan dan apa yang penting semangat juang tinggi serta kerjasama sepasukan juga amat diharapkan,” katanya. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.