Info Terkini :

Pemain Import Skuad Penyu Buat Hal ?

Kuala Terengganu: Adakah Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT) sudah ‘dimainkan’ pemain import baru mereka, Gustavo Lopez?

Itu persoalan yang timbul apabila hingga kini pemain tengah kelahiran Argentina itu masih belum menyelesaikan Sijil Perpindahan Antarabangsa (ITC) dengan bekas majikannya, Arema Crounos FC.

Malah, PBSNT juga ‘ditipu’ pemain berusia 28 tahun itu yang mendakwa dia bebas daripada mana-mana ejen dan mungkin perlu mengeluarkan belanja lebih besar bagi mendapatkan ITC bagi membolehkannya beraksi dalam Liga M musim depan.

Setiausaha Agung PBSNT Arpin Draman berkata, masalah itu begitu membimbangkan kerana tarikh pendaftaran pemain Liga M akan berakhir hari ini, namun Lopez masih belum menyelesaikan masalah ITC.

Menurutnya, ketika menandatangani kontrak dua bulan lalu, pihaknya sudah bertanyakan mengenai ejen. Bagaimanapun pemain itu mendakwa dia tidak diwakili mana-mana ejen.
“Tapi, kami dapati ejennya di Indonesia Felix Ndukwe mengemukakan surat aduan berhubung tindakan Lopez yang mengetepikan haknya kepada Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).

“Selepas kami mendengar aduan itu, kami meminta Lopez menyelesaikan isu ini dan hingga kini masih gagal mendapatkan ITC diperlukan itu,” katanya semalam.

Sementara itu, Ndukwe berkata, beliau hanya mempertahankan haknya selaku ejen Lopez mengikut surat kuasa diberikan kepadanya yang berakhir hujung Oktober lalu.
Menurutnya, beliau masih ejen Lopez yang sah ketika menandatangani kontrak bersama Terengganu.

“Sebenarnya saya yang memulakan usaha ini (kontrak) bersama ketua jurulatih Terengganu, Abdul Rahman Ibrahim. Saya juga memiliki bukti kukuh menerusi e-mel dan tidak faham mengapa saya diketepikan.

“Saya akan mengadakan perbincangan dan mempertimbangkan sebarang tawaran yang akan dikemukakan PBSNT dalam pertemuan hari ini,” katanya. - Harian Metro
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.