Info Terkini :

Senarai Pemain Pasukan Terengganu Musim 2015


TERENGGANU kehilangan empat tonggak utama bagi mengharungi saingan Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Empat pemain terbabit ialah Norfarhan Mohamad, Mohd. Faiz Subri, Mazlizam Mohamad dan Mohd. Nor Hakim Hassan.

Norfarhan dilaporkan kembali menyertai Kelantan manakala Faiz dan Mazlizam berkemungkinan menyertai Pulau Pinang.

Mohd. Nor Hakim dikatakan bakal menyarung jersi pasukan kelab, T-Team secara pinjaman.

Bagi mengisi kekosongan tersebut, tiga pemain Piala Presiden Terengganu iaitu Mohd. Khairull Rosmadi, Mohd. Radhi Mohd. Yusof dan Mohd. Hafizal Mohamad telah dipanggil bersama seorang pemain daripada skuad Piala Presiden T-Team, Mohd. Sharin Sapien untuk memperkukuhkan pasukan.

Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid berkata, keputusan yang dibuat oleh Jawatankuasa Pemilihan Pemain (JPP) itu sekali gus menepis dakwaan segelintir pihak termasuk peminat bahawa ramai pemain tonggak utama akan meninggalkan skuad Penyu musim depan.

Katanya, mereka termasuklah dua pemain kebangsaan, Abdul Manaf Mamat dan Mohd. Zubir Azmi.

“Bagi kouta pemain import pula, dua pemain telah dikenal pasti iaitu tonggak pertahanan dari Cameroon, Vincent Bikana yang akan menyarung jersi Terengganu untuk musim ketiga.

“Seorang lagi pemain import yang pernah beraksi bersama kelab Arema Cronous dalam saingan Liga Indonesia iaitu Gustavo Fabian Lopez juga akan menyertai Terengganu,” katanya dalam satu sidang akhbar di pejabatnya di Kuala Terengganu, semalam.

Wan Ahmad Nizam memberitahu, pihaknya sedang mencari dua lagi pemain import untuk mengisi posisi serangan dalam usaha memperkemaskan jentera serangan pasukan dari pantai timur itu.

Katanya, JPP telah menyenarai pendek tiga pemain dari Brazil, Nigeria dan Lebanon untuk mengisi kekosongan tersebut.

“Pasukan Terengganu turut mengintai beberapa pemain tempatan untuk diserapkan dalam pasukan tetapi kebanyakannya tidak mendapat lampu hijau daripada majikan mereka untuk beraksi bersama skuad Penyu musim depan.

“Ketika ini, kita hanya ada satu kekosongan untuk pemain tempatan iaitu di bahagian serangan. Bagaimanapun, setakat ini, ia masih belum diisi,” katanya.

Beliau turut mengumumkan bahawa Terengganu akan melantik seorang jurulatih taktikal yang akan diletakkan di bawah pengurusan PBSNT bagi membantu memperkemaskan taktikal pasukan kendalian Abdul Rahman Ibrahim itu. - kosmo
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.