Info Terkini :

Irfan Ghani Perlu Bayar Pampasan Lebih RM300,000

T-Team mahu Irfan Abdul Ghani membayar pampasan jika mahu menamatkan kontrak, Irfan Ghani telah menandatangani kontrak selama dua tahun untuk bersama T-Team pada Disember lalu, beliau memaklumkan bahawa tidak lagi berminat untuk bersama T-Team.

Pemain pertahanan ini membuat keputusan itu selepas tidak menghadiri latihan di Kuala Terengganu kerana mendakwa yang rakan sepasukan itu telah berbohong mengenai insiden kekecohan di terowong Stadium Larkin 1 Februari baru-baru ini. Irfan memberitahu kepada pemberita di Johor Bahru semalam bahawa beliau mahu bersara bermain bola sepak selepas bersumpah di depan Al-Quran mengatakan kenyataannya itu adalah benar.

Walau bagaimanapun , Irfan akan menghadapi tindakan disiplin kerana melanggar syarat-syarat kontrak dan perlu membayar ganti rugi kepada T-Team untuk menamatkan kontrak bersama kelab itu.

Menurut T-Team , Irfan mesti membayar ganti rugi mereka untuk baki tempoh kontrak yang bernilai lebih daripada RM300,000. Ketua Pegawai Eksekutif T-Team Ab Rasid Jusoh berkata kes Irfan akan dirujuk kepada jawatankuasa disiplin pasukan.

"Irfan mengkhianati pasukan dan mesti membayar ganti rugi kepada kita tetapi hal ini akan diputuskan oleh jawatankuasa disiplin. Beliau tidak boleh hanya menamatkan kontrak dan meninggalkan tanpa membayar pampasan, " kata Ab Rasid semalam.

"Jika Irfan mahu menyelesaikan ini secara baik , dia mesti hubungi kami. Kami terbuka untuk perbincangan."

Irfan mendakwa dia telah merujuk perkara itu kepada peguamnya untuk tindakan seterusnya. setiausaha agung Persatuan Bola Sepak Malaysia ( FAM) Datuk Hamidin Mohd Amin berkata badan kebangsaan tidak boleh bertindak jika tiada aduan telah dibuat.
"Saya menggesa Irfan atau T-Team untuk berunding dengan kami untuk mendapatkan nasihat. Kami akan merujuk kes itu kepada jawatankuasa status pemain kami ," kata Hamidin .

Setiausaha Johor FA ( JFA ) Fahmy Yahya berkata: " JFA tidak akan bersumpah Al-Quran seperti yang dicadangkan oleh Menteri Besar Terengganu , Datuk Seri Ahmad Said. " - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.