Info Terkini :

Tugas Berat T-Team hadapi Liga Super 2014

Kuala Terengganu: Skuad T-Team berdepan tugas cukup berat apabila lima pasukan gergasi menanti pasukan itu pada lima perlawanan peringkat awal Liga Super 2014.

Pasukan jolokan The Titans itu akan memulakan kempen liga yang membuka tirai 18 Januari ini dengan bertemu Selangor, diikuti Johor Darul Takzim (DT) pada 25 Januari, Terengganu (28 Januari), Angkatan Tentera Malaysia (ATM) (8 Februari) dan Kelantan (15 Februari).

Bagaimanapun, Ketua Pegawai Eksekutifnya Ab Rasid Jusoh berkata, pihaknya tidak mahu memikirkan perkara berkenaan sekalipun sedar lima perlawanan awal itu cukup perit perlu ditempuhi skuad bimbingan Azraai Khor Abdullah

Menurutnya, apa yang harus dilakukan adalah sentiasa bersedia dengan memperagakan permainan terbaik setiap kali beraksi dan beliau amat menaruh keyakinan yang T-Team mampu memberi saingan kepada pasukan terbabit.

“Saya melihat barisan pemain T-Team kini jauh berbeza pada musim lalu dan setiap posisi diperkuatkan pemain berpengalaman.

“Selain itu, bagi saya kebanyakan pasukan di peringkat awal masih lagi sedang berusaha mencari rentak permainan masing-masing. Oleh itu, saya berasakan semua pasukan seimbang dan seharusnya pemain T-Team mengambil kesempatan dengan masalah ini. “Saya juga percaya, jika pemain menunjukkan kesungguhan melawan tidak mustahil kami mampu menundukkan lima pasukan ini termasuk Johor DT yang berbelanja besar yang dipenuhi pemain bintang musim ini,” katanya semalam.

Beliau yang juga pengurus pasukan berkata, selepas mengharungi beberapa siri perlawanan persahabatan, pretasi pasukan T-Team dilihat semakin meningkat dengan corak permainan mantap.

Ab Rasid berkata, pihaknya berasakan corak permainan diterapkan Azraai Khor amat menjadi selain diperkuatkan dengan empat tonggak import iaitu pertahanan kelahiran Brazil, Fabio Flor de Azevedo; Nelson San Martin (Chile/tengah); Patrich Wanggai (Indonesia/penyerang) dan penyerang kelahiran Brazil, Evaldo Goncalves.

“Saya tidak mahu pemain memikirkan sangat pasukan yang akan ditentang, tetapi paling penting setiap kali turun beraksi mesti fokus dan bermain 100 peratus.

“Saya harap sekurang-kurangnya lapan mata dapat diraih dalam lima perlawanan ini. Saya bukan mahu memberi tekanan kepada pasukan, tetapi saya yakin dengan kemampuan setiap pemain, T-Team mampu melakukannya,” katanya. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.