Info Terkini :

Ramzul Mahu Rebut Kesebelasan Utama T-Team

KEMAHIRAN mengelecek bola selain larian deras dan laju setiap kali beraksi di atas padang dimiliki penyerang kelahiran Wakaf Bharu, Kelantan, Mohd Ramzul Zahini Adenan bakal menjadi taruhan barisan depan T-Team mengharungi kempen Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Meskipun sekadar memanaskan bangku simpanan ketika bersama skuad kendalian Irfan Bakti Abu Salim (Selangor) musim ini, namun ketua jurulatih baharu, The Titans, Mohd Azraai Khor Abdullah menaruh keyakinan tinggi pemain berusia 25 tahun itu mampu membantu T-Team memperkuatkan jentera serangan.

Apa pun kehadiran Mohd Ramzul menjadi pelengkap pasukan dengan beberapa lagi pemain berstatus bintang seperti Patrich Steve Wanggai, Evaldo Rodrigues Goncalves Cardoso bersama dua rakan senegerinya iaitu Nizab Ayub dan Azlan Ismail serta pemain tempatan, Muhammad Muinuddin dilihat dapat membantu mempertajamkan posisi serangan.

PERLU BERSAING

Justeru, bekas penyerang The Red Warriors (TRW) musim 2007 hingga 2012 dan pernah menyarung jersi skuad kebangsaan bawah 23 tahun pada 2010 serta skuad kebangsaan tahun berikutnya tekad membalas kepercayaan diberikan dengan jaminan aksi terbaik sekali gus memperbaiki kedudukan.

Jelasnya, dia akan berusaha sebaik mungkin untuk berada dalam kesebelasan utama dengan memberikan komitmen seratus peratus.

“Sememangnya saingan berada dalam kesebelasan utama amat sengit tambahan pula pasukan T-Team kini mempunyai lima penyerang lain yang berwibawa termasuk dua rakan sepasukan (Kelantan) sebelum ini (Nizab Ayub dan Azlan Ismail).

"Apa pun ia bukan halangan buat saya untuk memberikan yang terbaik dan membantu pasukan berada di tangga ke empat liga nanti.

“Saya yakin dengan gandingan ramai pemain muda dan berpengalaman selain di bimbingan jurulatih berpengalaman seperti Azraai Khor Abdullah, T-Team mampu memperbaiki kedudukan ke peringkat yang lebih tinggi daripada sebelum ini. Bagi saya tidak ada yang mustahil untuk dicapai sekiranya semua pihak bekerja keras ke arah itu (kejayaan),” katanya.

HARAP TAJAM

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif T-Team, Ab Rasid Jusoh turut mengharapkan kehadiran Ramzul dan beberapa lagi pemain dapat menangani masalah ketumpulan jentera serangan yang membelenggu pasukan sebelum ini.

Ujarnya, kepantasan larian dimiliki pemain itu membuatkan Azraai Khor tertarik untuk dibawa masuk dijangkakan akan digandingkan dengan awang import.

“Kita lihat pemain ini serba boleh dan jurulatih mempunyai banyak pilihan meletakkan di bahagian mana. Dia tidak berdepan masalah dari segi persefahaman kerana penyerang seperti Nizab dan Azlan adalah rakan sepasukan ketika bersama Kelantan sebelum ini.

“Saya yakin kehadiran beberapa pemain berpengalaman selain penyerang import berkaliber, T-Team pasti akan menyengat musim depan,” katanya

SERBA LENGKAP

Difahamkan, pasukan bimbingan Azraai Khor yang dibantu bekas pengulas sukan Astro Arena, Azlan Johar kini mempunyai senarai lengkap pemain selepas mengikat empat awang import iaitu Fabio Flor dari Brazil (pertahanan), Nelson Sam Martin dari Chile (tengah) Patrick Wanggai dari Indonesia (penyerang) dan penyerang kelahiran, Brazil, Evaldo Rodrigues Goncalves Cardoso.
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.