Info Terkini :

Rajagobal Tetap Optimis

Yakin mampu jinak Bahrain di Shah Alam malam esok

Kelana Jaya: Meskipun skuad Harimau Malaya hanya menang dua daripada 16 perlawanan diharungi sepanjang tahun ini, pengendalinya, Datuk K Rajagobal tetap yakin pemainnya mampu menumbangkan pasukan ranking ke-121 dunia, Bahrain pada aksi ketiga Kumpulan D Kelayakan Piala Asia 2015 di Stadium Shah Alam, malam esok.


Lawan lebih baik 

Bagi Rajagobal, beberapa kekalahan dialami itu bukan disebabkan skuad kebangsaan lemah tetapi bertemu dengan lawan yang ternyata lebih baik seperti ketika tewas kepada Iraq 3-0, Qatar 2-0, Arab Saudi 4-1, Palestin 2-0, China 2-0 dan terbaru UAE 3-1 pada aksi persahabatan di Shenzhen, China, Rabu lalu.

“Kita kena faham, kekalahan yang dialami itu kerana kita bukannya bermain dengan pasukan yang setaraf dengan kita. Mereka antara pasukan terbaik di Asia.

“Saya tidak mahu terlalu memikirkan perkara ini. Apa yang pasti pemain sudah menunjukkan permainan bagus ketika bertemu pasukan berkenaan.

“Jadi saya mahu pemain turun dengan berani dan bermain dengan keyakinan tinggi untuk mengutip tiga mata penuh ketika bertemu Bahrain,” kata Rajagobal ketika ditemui pada sesi latihan di Wisma FAM, petang semalam.
Sepanjang 16 perlawanan tahun ini, skuad Rajagobal hanya menang dua kali - menewaskan Yaman 2-1 pada aksi kedua kelayakan di Stadium Shah Alam, 22 Mac lalu dan Sydney Olympic 4-0 pada aksi persahabatan di Sydney, Australia, 11 Jun lalu selain seri sekali dan tewas 13 kali.

Namun, Rajagobal tetap optimis Harimau Malaya mampu mencabar untuk mengisi slot terakhir ke pusingan akhir Piala Asia 2015 di Australia selaku pasukan tempat ketiga terbaik di kalangan lima kumpulan saingan kelayakan ini.

“Kita kena fikir dari sudut positif. Malaysia kini sudah mengumpul tiga mata selepas dua perlawanan, masih berpeluang sekurang-kurangnya muncul pasukan tempat ketiga terbaik jika tidak layak secara automatik sebagai dua pasukan teratas.

“Selagi belum habis kempen, kita tak boleh nak kata apa-apa sangat,” tegas pengendali berusia 57 tahun itu.


Sementara itu, kedudukan pemain bek kanan, Mahalli Jasuli untuk beraksi, malam esok masih tidak menentu selepas pemain Selangor itu sekadar menjalani latihan ringan akibat kecederaan pangkal paha yang dialaminya, dua hari lalu.

Pada sesi latihan, petang semalam, Rajagobal dilihat meletakkan pemain Tentera, K Reuben untuk posisi Mahalli itu manakala Aidil Zafuan Abd Radzak bergandingan dengan Amirizdwan Taj Tajudin di posisi bek tengah dan Asraruddin Putra Omar di bek kiri. - Sumber
Share this article :
Share this Article on :
PERINGATAN: SkuadPenyu.Blogspot.Com tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Comments
0 Comments
 

web statistics
Sports ExactSeek: Relevant Web Search My Zimbio Top  blogs My Ping in TotalPing.com
© Copyright Skuad Bola Sepak Negeri Terengganu 2013 -2014 | Design by Hamba Allah.